TIMOCOM 29.05.2024
4

Nouă parcare pentru camioane între România și Bulgaria

SoferiSanatateRiscuri

 

La granița româno-bulgară a fost deschisă o nouă parcare pentru camioane. Situată la trecerea Vidin-Calafat, parcarea e securizată și e de folos pentru șoferi, prin economisirea timpului și energiei.

Evită să pierzi timp prețios!

Încă la începutul anului v-am dat de știre că a fost deschisă prima bandă dedicată exclusiv vehiculelor UE la punctul vamal din Calafat. Motivul deciziei a fost timpul mare de așteptare la vamă, împotriva care au protestat transportatorii. 
De acum înainte și ”Parcul Logistic Vidin Dunărea”-parcarea nouă la rețeaua OTRA, situată la Vidin, chiar lângă punctul de control Bulgaria-România -permite șoferilor să evite cozile lungi la graniță. Distanța apropiată de parcare până la vamă oferă confortul de care au nevoie șoferii. Ei beneficiază de mai mult timp de conducere, economisind în același timp combustibil și prevenind oboseala. Este bine cunoscut faptul că cozile lungi de trafic la punctele de trecere a frontierei provoacă oboseala șoferului și, prin urmare, o productivitate mai scăzută pentru flote. Trecerea Vidin-Calafat este una dintre ele. Timpul mediu de așteptare este de 282 de minute la trecerea Vidin-Calafat.

Parcare mai sigură și securizată

UE are nevoie de parcare pentru camioane mai sigură și securizată din cauza că șoferii și mărfurile sunt expuse riscului. Angajatorii, sindicatele și operatorii de parcări îndeamnă Comisia Europeană să mențină o abordare concentrată în ceea ce privește certificarea, modernizarea, construirea și finanțarea parcării sigure și securizate în următorii trei ani pentru camioanele din UE. 
 
Într-o scrisoare comună adresată comisarului european pentru transport, Adina Vălean, Federația Europeană a Lucrătorilor din Transporturi (EFT), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Organizația Europeană pentru Parcarea Securizată (ESPORG) au invitat Comisia Europeană să-și continue eforturile de finanțare a Zonelor de Parcare Sigure și Securizate pentru camioane (SSTPA) în Europa pentru perioada de 2025-2027.

Crearea unei rețele de parcare sigure și securizate este un răspuns strategic pentru abordarea lipsei de șoferi în UE, făcând profesia mai atractivă și mai viabilă pentru șoferii actuali și potențiali. Parcarea sigură și securizată este esențială pentru îmbunătățirea vieții șoferilor și pentru a se asigura că aceștia au sprijinul și infrastructura necesare pentru a prospera profesional. Directorul IRU EU Advocacy, Raluca Marian, a declarat: „Deși suntem încurajați de recenta alocare a fondurilor UE pentru zone de parcare sigure și securizate pentru camioane, există o oportunitate semnificativă de a extinde această rețea în întreaga UE. Transportul rutier este coloana vertebrală a industriilor UE. Atragerea și păstrarea șoferilor calificați este vitală pentru durabilitatea și eficiența sectorului. Asigurarea unor standarde minime de siguranță și salubritate în zonele de parcare este crucială pentru protejarea sănătății și bunăstării șoferilor profesioniști, îmbunătățindu-le astfel condițiile de muncă și făcând profesia mai atractivă. Îndemnăm statele membre, autoritățile regionale și locale să acorde prioritate condițiilor de lucru ale șoferilor noștri, precum și siguranței și securității încărcăturii. Suntem optimişti că următorul comisar al UE pentru transporturi va continua să se bazeze pe sprijinul puternic al comisarului Vălean şi să ne intensifice eforturile de a îmbunătăţi aceste facilităţi esenţiale.”

Perspective

Parcări sigure și securizate sunt extrem de importante pentru bunăstarea șoferilor. Șoferii au nevoie de odihnă și de facilități adecvate pentru o recuperare eficientă, mai ales având în vedere problema predominantă a oboselii, care prezintă un risc semnificativ pentru siguranța rutieră. Examinând punctele de trecere a frontierei din rețeaua centrală TEN-T, UE a evaluat impactul congestiei. România și Bulgaria se află strategic pe Coridorul Orient-Est-Mediu, care leagă Europa Centrală cu Marea Nordului, Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediterană. O problemă legată de traversarea țărilor este că există încă tronsoane lungi de drum fără locuri de parcare adecvate pentru camioane. Angajamentul Comisiei Europene față de o viziune politică pe termen lung a SSTPA-urilor la standarde înalte va contribui în mare măsură la îmbunătățirea condițiilor de muncă și la asigurarea unor standarde de siguranță mai bune.
 

Alăturați-vă acum de TIMOCOM Marketplace!

Deveniți insider în domeniu

Abonați-vă aici și veți primi în mod regulat articole interesante, care vă vor face mai ușoară activitatea de zi cu zi și vă vor extinde orizontul în afaceri.


Abonare Newsletter

sus pe pagină