Coronavirusul: modul în care producția și comerțul pot preveni deficitul de capacități de transport
Coronavirusul afectează capacitățile de transport din Europa: cererea de capacități de transport și de mărfuri crește în Europa.
Răspândirea coronavirusului afectează din ce în ce mai mult transportul rutier din Europa. Barometrul transporturilor furnizat de firma FreightTech TIMOCOM înregistrează acum o creștere puternică a ofertelor de mărfuri pentru transportat pe plan internațional.
Datorită cererii în creștere de produse alimentare neperisabile și de mărfuri de larg consum, există o cerere anormal de mare și în ceea ce privește capacitățile de transport pe plan internațional. Aici se adaugă și zilele de sărbători oficiale care vor urma și care pot înrăutăți în continuare situația. Producătorii din industrie și comerț trebuie să se pregătească deja de acum pentru posibile deficite de capacități de transport.
Deja de ani de zile, deficitul de conducători auto din domeniul logisticii duce la deficite ale capacităților de transport rutier în timpul perioadelor de vârf. Efectul coronavirusului amplifică înmulțit acest efect. Acest lucru este dovedit și de datele furnizate de Barometrul transporturilor de la TIMOCOM:În total, în lunile ianuarie și februarie ale acestui an au fost înregistrate creșteri ale ofertelor de mărfuri pentru transportat în întreaga Europă. În comparație cu ianuarie 2019, creșterea cererii a fost de 9 procente. În februarie 2020 această cifră a crescut în continuare și în sistemul Smart Logistics System de la TIMOCOM au fost introduse mărfuri mai multe cu 13 procente față de aceeași perioadă a anului 2019.În ceea ce privește Italia, țara din Europa afectată cel mai puternic până acum, tendința este confirmată de efectele coronavirusului: În ianuarie 2020 au fost înregistrate mărfuri cu destinații de încărcare și descărcare în Italia mai multe cu un total de 11 procente față de aceeași lună a anului precedent. În februarie 2020 această cifră a crescut în continuare, astfel încât mărfurile cu destinație de încărcare sau descărcare în Italia au fost mai multe cu 34 de procente față de aceeași perioadă a anului precedent. În primele săptămâni ale lunii martie tendința a fost aceeași: În mai multe zile transporturile de marfă au crescut semnificativ față de luna martie 2019: Importul mărfurilor rutiere spre Italia a crescut în primele zece zile cu 24 de procente și exportul cu 8 procente față de aceeași perioadă a anului trecut.
În completare, conform specialiștilor în IT și date TIMOCOM lipsa mărfurilor din China a dus la o cerere mai mare de produse din Europa. Mai mult decât atât, comercianții, printre care și furnizorii de produse alimentare, au fost nevoiți să creeze stocuri mai mari de produse alimentare și de larg consum. În landurile Bavaria și Renania de Nord-Westfalia, interdicția de circulație a autocamioanelor din zilele de duminică a fost ridicată temporar pentru a se preveni blocajele în aprovizionare și deficitele de marfă ca urmare a extinderii coronavirusului. Această măsură trebuie să fie extinsă în întreaga țară.
Dacă această tendință va continua, cererea de capacități de transport din săptămânile calendaristice 15 și 16 va crește în continuare datorită zilelor de sărbători și săptămânii de lucru reduse.Modalitățile de livrare și aprovizionare diversificate vor asigura continuarea activității comerciale
Cum trebuie să procedeze firmele din industrie și comerț în situația curentă
În prima etapă este important să existe claritate și transparență la diversele niveluri ale lanțului de aprovizionare de pe parcursul procesului de creare de plusvaloare. În acest sens trebuie avute în vedere aspectele următoare: ce materiale, materii prime sau materiale de construcții și în ce cantități sunt necesare pentru ce produse? Câți și care clienți sunt afectați? Ce furnizori sunt implicați în proces și în ce măsură sunt afectați aceștia de deficitul de capacități? Ce alternative sunt disponibile în acest moment?Pentru asigurarea continuității activității comerciale trebuie să vă plasați în avangarda modalităților de livrare și aprovizionare, cât mai diversificat posibil. Blocajele în aprovizionare pot fi evitate prin diverse modalități. De aceea, responsabilii cu logistica trebuie să reacționeze proactiv la evoluția curentă a situației și să identifice potențialele efecte asupra lanțului de aprovizionare propriu, pentru a avea pregătite alternative care să pot fi implementate rapid.Aici poate fi de folos Smart Logistics System de la TIMOCOM. Dacă, de ex. casa de expediție nu mai are capacități de transport disponibile, firmele pot găsi parteneri de încredere cu ajutorul aplicației Smart App Depozite prin numai câteva clicuri cu mouse-ul, dintre cele peste 43 000 de firme verificate de pe piața spot. Mai mult de 130 000 de utilizatori generează aici zilnic până la 750 000 de oferte de capacități de transport și mărfuri pentru transportat pe plan internațional.
Mai multe informații despre TimoCom și sistemul Smart Logistics System pot fi găsite la timocom.ro.