Digitalizarea a început să câștige teren...
Întrebarea este: unde se va opri? Și care este următorul model?
La sfârșitul anului 2012, Kefren Expres și-a ales strategia și oportunitățile viitoare într-un mod inovator: Operațiunile logistice sunt dezvoltate cu ajutorul soluțiilor IT, astfel că s-a implementat o aplicație care dispune de tehnologie de vârf în domeniu. Aplicația susține activitatea lor începând cu februarie 2013, automatizând și crescându-le astfel eficiența.
În timpul pandemiei cu coronavirus, TIMOCOM a ajutat foarte mult toți partenerii, susținând transportul de bunuri și domeniul în întregime.
Gugucz Zsolt, directorul general al Kefren Expres a considerat dintotdeauna că este important ca societatea să se gândească la viitor, să conceapă „strategii pentru situații de urgență”. Societatea se pregătește în mod conștient pentru o criză asemănătoare cu criza financiară din 2009/2010 începând cu 2017. Din acest motiv, nu s-au planificat investiții pe termen lung, punându-se accent mai mult pe maximalizarea capitalizării și stabilitatea pe piață.
„Scenariul nostru de criză” a presupus o scădere cu 50% - astfel că nu am fost surprinși de criză, dar nici noi nu am prevăzut încetarea completă a activității timp de 2 luni. - a declarat Zsolt.
În același timp, conform previziunilor, multe firme de logistică se vor închide din toamnă, pentru că nu dispun de resurse financiare suficiente. În domeniul logisticii, există un surplus de transportatori, dar mai puțină marfă de transportat - pe fondul scăderii consumului. Din păcate acest lucru se vede, și în tarifele practicate, transportatorii licitând prețuri din ce în ce mai mici. Miza este supraviețuirea.
Și va fi greu să supraviețuiești dacă cheltuielile vor trebuie acoperite din încasările minime, mai ales în situația în care mulți au avut zero încasări timp de două luni.
Digitalizarea constituie un avantaj, înaintea, în timpul și după situațiile de criză. Crește eficiența și reduce cheltuielile.
Pe timp de criză, digitalizarea a început să câștige teren... Întrebarea este: unde se va opri? Și care este următorul model?
Cum vedeți viitorul apropriat? Vor supraviețui transportatorii?
După părerea lui Zsolt, după criza generată de coronavirus, economia își va reveni într-un an și jumătate, doi ani. Extrapolând în domeniul logisticii, în acest sector revenirea va dura chiar și doi ani, deoarece pachetul de mobilitate forțează multe firme din domeniu să se schimbe și să investească. Piața își va reveni pe deplin până în anul 2024.
În ultimul trimestru al anului 2019 noi ne gândeam deja la o criză. Mulți au crezut că firmele mari vor trece cu ușurință peste această situație, dar, din păcate, acest lucru nu s-a adeverit. Acum acestea suferă cel mai mult, luptându-se să supraviețuiască.
„Cred că dacă o societate este construită pe baze stabile și nu pe rulaj - cu siguranță se va descurca în orice situație. Eu văd viitorul în grupurile de firme, în care mai multe grupuri independente reacționează mai bine împreună la schimbările și efectele pieței.