Știri 08.02.2023
3

Nou drum expres între România și Ungaria

Drum express cu patru benzi


Drumul expres va face legătura între orașele Salonta și Békéscsaba. Proiectul a fost discutat anul trecut, în luna mai, în cadrul unei întâlniri bilaterale.

În acest scop Guvernul de la București va semna un acord cu Guvernul de la Budapesta. Drumul ar urma să aibă 50 de kilometri, iar tronsonul din România ar putea fi finalizat în 2027. 

„Prin actul normativ aprobat, se creează condiţiile necesare asigurării unei legături directe prin racordarea drumului expres Salonta – frontiera de stat de pe teritoriul României cu drumul expres Békéscsaba – Méhkerék – frontiera de stat de pe teritoriul Ungariei, stabileşte punctele de conexiune între cele două drumuri expres pe linia de frontiera comună româno-ungară şi reglementează condiţiile tehnice de realizare a juncţiunii rutiere între cele două drumuri expres”, au transmis reprezentanţii Executivului, conform sursei menționate anterior.

Următorul pas este acela de a înființa un grup de specialiști din domenii precum proiectarea, construirea, întreținerea și managementul de drumuri și poduri. Acesta se va reuni alternativ, atât în România, cât și în Ungaria. 

Conform comunicatului transmis de Guvernul de la București, autoritățile competente în implementarea acordului sunt Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în cazul României, și ministrul însărcinat cu activitatea de Transport din Ungaria. 

Tronsonul construit în România ar trebui să fie gata în următorii cinci ani 

Drumul va avea o lungime de 50 de kilometri. 43 de kilometri din drumul expres vor fi construite în Ungaria, restul de 7 kilometri vor fi construite în România. Șoseaua va lega orașele Salonta și Békéscsaba prin nordul localității de frontieră maghiare, Méhkerék.

În Ungaria, acest drum expres va fi conectat cu autostrada M44, iar pe partea românească, partea de drum expres va fi cuprinsă în proiectul drumului expres Arad – Oradea, gestionat în prezent de Consiliile Judeţene Bihor şi Arad. 

Municipalitatea orădeană este de părerea că acesta ar putea fi gata până la începutul anului 2027. 

Guvernul din București a propus și ființarea unei vame temporare, timp până când România va deveni membrul complet al zonei Schengen. Propunerea maghiară nu conține o vamă temporară.

Nu e fără precedent 

Până în prezent, două legături de autostradă între Ungaria și România au fost predate traficului: 

Trecerea Csanádpalota-Nădlac II, care leagă autostrada M43 maghiară și A1 românească (2015), și trecerea Nagykereki-Borș II (2020), care leagă autostrada M4 maghiară și A3 românească. 

Cea de-a treia trecere este așteptată să fie construită în zona Csenger (HU) și Óvári (RO) și va lega șoseaua de centură Satu Mare cu autostrada M49 -fiind în construcție- care se desprinde de pe autostrada M3. 

În aprilie anului trecut, ministrul Afacerilor Externe și Comerțului, Péter Szijjártó a semnat un acord privind construcția autostrăzii Mátészalka-Satu Mare cu ministrul român al Economiei, Întreprinderilor și Turismului, Claudiu Nasui.

Așadar conecțiunile de trafic se tot mai sporesc între cele două țări, care sunt vești bune pentru area de logistică și transport. Îmbogățirea rețelelor de drumuri au un efect pozitiv asupra traficului între cele două țări. Sperăm că în curând și România va face parte din Zona Schengen, aducând cu ea și mai mare libertate pe drumuri.


Deveniți insider în domeniu

Abonați-vă aici și veți primi în mod regulat articole interesante, care vă vor face mai ușoară activitatea de zi cu zi și vă vor extinde orizontul în afaceri.


Abonare Newsletter

sus pe pagină