TIMOCOM 16.07.2024
6

Fondatorul TIMOCOM, Jens Thiermann: „Nu încerca nimic, despre care nu știi nimic.”

În interviu: rețeta succesului și sfaturi de la TIMOCOM pentru start-up-uri de IT nou înființate

Jens Thiermann la TiComplex

 

Istoria IT este marcată de concepții eronate. Astfel, președintele de la IBM, Thomas Watson, a crezut că în întreaga lume ar exista o piață pentru aproximativ cinci computere. Aceasta a fost în 1943. Aproape 80 de ani mai târziu: ritmul lumii se măsoară în biți, în timp ce Germania se străduiește să facă progrese în domeniul digital. Iar exact acum prestatorul de servicii IT, TIMOCOM aniversează jubileul de 25 de ani. Citiți această istorie impresionantă, în interviu cu fondatorul firmei, Jens Thiermann pionierul digitalizării transportului rutier de marfă în Europa. 

„E vina mea!”, Jens Thiermann are motive bune pentru glumă, până la urmă estimarea lui a fost corect: când el și partenerii săi au intrat pe piața IT a logisticii, cu TC Truck & Cargo® în aprilie 1997, au avut un mare succes în industrie. „Noi aducem împreună mărfurile cu capacitățile de transport” – a fost sloganul firmei de atunci, TimoCom Soft- und Hardware GmbH. Până în prezent, aceasta descrie în mod adecvat ceea ce reprezintă TIMOCOM cu Marketplace pentru transportul rutier. Indiferent dacă este vorba despre dezvoltarea produselor, despre relansarea unui brand, o schimbare de generație sau în general progresul digitalizării. Compania rămâne fidel ei însuși și sectorului. E o rețetă simplă pentru succes.

 

Domnule Thiermann, în primul rând felicitări cu ocazia jubileului de 25 de ani! Prin TIMOCOM, ați reușit să dezvoltați de la un start-up, până la liderul prestatorilor de servicii IT în logistică din Europa. Care sunt cele mai importante momente pentru dumneavoastră din anii de fondare și până acum?

În primul rând, ideea în sine. Am dorit să dezvolt un dispozitiv care să ușureze munca dispecerilor. Am fost și eu dispecer la o casă de expediții și mă săturasem de căutările grele, analogice „Unde este marfă, unde sunt capacități de transport?”. Era nevoie de o soluție în care să găsim ușor ambele. Crearea Bursei de transport a avut loc după programul de lucru. După o zi de lucru, în timpul liber ne ocupam de aceasta. Faptul că am reușit să dezvoltăm acest dispozitiv și să-l punem la dispoziția industriei a fost o realizare în sine.

Privind retrospectiv, progresul tehnologic de după intrarea noastră pe piață este încă un punct important. La început totul se derula pe dischete, adică offline. Apoi au venit CD-urile, după care a devenit posibil descărcarea de pe internet, iar a urmat progresul uriaș în domeniul online. Această evoluție ne-a influențat semnificativ și pe noi.

 

Pare că acesta a fost o provocare. Să rămânem la provocări: care sunt diferențele majore între provocările pentru start-up-urile de astăzi față de cele din 1997?

În vremea aceea internetul aproape că nu exista. Nu erau motoare de căutare. Nu putem pur și simplu citi cum să procedăm corect. Noi am făcut totul, am testat și am dezvoltat. Astăzi există instrumente pentru a face aceste operațiuni. La început am lucrat cu o bază de date în Access, iar clienții erau gestionați în Excel. În prezent acesta se pare de neimaginat, dar pentru noi era normal. De fapt, în timpul acela nu ratam nimic important.

 

Dacă ați înființa astăzi firma, ce ați face diferit?

Nimic! Aș face totul la fel. Bineînțeles, am făcut și greșeli, așa cum se întâmplă la orice companie nou înființată. Dar acest lucru este normal, iar succesul nostru este evident. Sunt convins că ne aflăm pe calea cea bună și cred că rețeta succesului nostru a fost faptul că ne-am concentrat din prima zi pe utilizatori. Am dezvoltat soluțiile întotdeauna pentru utilizatori și nu pentru cei care semnează contracte cu noi.

 

Puteți descrie momentul în care v-ați dat seama că "Am reușit!"?

Au fost mai multe. Unul dintre acesta a fost, când am constatat că vin clienții la noi datorită modelului nostru de abonamente fixe. Acesta este încă abordarea noastră și, de asemenea, o soluție corectă. La vremea respectivă, acest model de prețuri a produs un adevărat efect de bulgăre de zăpadă.

La acesta s-a adăugat și faptul că am contractat întotdeauna firmele mici. Aceste firme au crescut împreună cu noi de-a lungul anilor, dacă la început aveau numai un camion, acum au 20. 

În principiu, succesul nostru este continuu. Acum mai mulți ani investitorii de pe piață au creat presiuni și am putut rezista la oferta lor de achiziție în valoare de mai multe milioane. De atunci, rețeaua a ajuns la peste 50.000 de clienți internaționali, iar noi protejăm această rețea împotriva achizițiilor. 

 

Ce ați recomanda pentru start-up-urile de IT nou înființate? Deși ele au deja avantajele digitalizării, se confruntă cu o concurență mai largă.

Ar fi necesar să cunoască activitatea și necesitățile celor care lucrează în domeniu. Numai atunci va fi posibil să înțeleagă punctele problematice și să dezvolte soluțiile potrivite
Trebuie să aibă abilitatea de a răspunde la întrebările referitoare la motivul de dezvoltare a produsului și la modul în care va fi obținut acesta. Crearea unui plan de afaceri precis și revizuirea acestuia, împreună cu parteneri este un alt pas important.

De exemplu, susțin start-up-ul IT, aparkado. Prin TIMOCOM am reușit să dezvolt o aplicație  pentru dispeceri. La aparkado ne preocupăm de șoferii de camioane. Unii știu că și eu sunt șofer. Le cunosc necesitățile și produsul nostru este orientat în conformitate, după motoul „Parcați, încărcați, trăiți mai bine”.

În final, sfatul meu principal ar fi: Nu încerca nimic, despre care nu știi nimic.

 

Puteți privi înapoi cu mândrie la cei 25 de ani. Însă, cu toate acestea jubileul păstrează o atmosferă de afaceri și liniște – aceasta a fost o decizie conștientă?

Suntem foarte mândri de performanțele și angajații noștri. Dacă nu am fi avut o colaborare strânsă în toți acești ani, nu ajungeam aici și nu ar fi fost posibil digitalizarea completă a procesului de transport. Așadar, suntem conștienți de ce am realizat și lucrăm în fiecare zi. 

Cum am menționat deja: ne gândim mereu la utilizatori. De aceea, la acest jubileu ne-am gândit la cei mai vechi clienți ai noștri și împărtășim poveștile lor în canalele noastre, adică pe blog și pe social media. În primul rând, e un jubileu pentru ei și nu numai pentru noi.

Decizia de a fi mai tăcuți este legată și de efectele virusului Corona pe piața transporturilor, iar în cele din urmă și de izbucnirea războiului din Ucraina. TIMOCOM operează pe nivel internațional, nu doar intern cât și extern. Atât clienții, cât și colegii noștri suferă de urma situației curente. Luând în considerare acesta, ni se pare, că moral nu este corect să intrăm într-o atmosferă de sărbătoare. În septembrie va avea loc o festivitate internă. Poate că vor ajunge câteva imagini și pe rețelele de socializare.

 

Vă mulțumim pentru informații și așteptăm cu nerăbdare să vedem ce ne vor aduce următorii 25 de ani! 

 

Deveniți insider în domeniu

Abonați-vă aici și veți primi în mod regulat articole interesante, care vă vor face mai ușoară activitatea de zi cu zi și vă vor extinde orizontul în afaceri.


Abonare Newsletter

sus pe pagină