28.01.2021

Barometrul de transport TIMOCOM: Boom-ul mărfurilor pentru transportat pe ultima linie dreaptă

Decembrie 2020 cu cifre record – valori maxime în ciuda coronavirusului

Barometrul de transport TIMOCOM:

Acest an agitat, aflat sub semnul coronavirusului, s-a arătat optimist și în trimestrul al patrulea. Barometrul de transport TIMOCOM, bazat pe mărfurile pentru transportat introduse în sistem din 44 de țări europene, a indicat o creștere de 9 % față de trimestrul anterior. Deși acestea au scăzut în octombrie (-4 %) și noiembrie (-28 %) față de luna septembrie (+70 %), deosebit de puternică, situația s-a refăcut semnificativ în decembrie. Mărfurile oferite pentru transportat introduse în sistem au crescut, în comparație cu luna precedentă, din nou cu 18 %. Această creștere este remarcabilă, deoarece luna decembrie a depășit luna noiembrie 2020 cu aproape 1,5 milioane de oferte de mărfuri. O valoare marcantă, deoarece ultima lună din an este, de regulă, mai puțin spectaculoasă.

Barometrul de transport TIMOCOM, bazat pe mărfurile pentru transportat introduse în sistem din 44 de țări europene, a indicat o creștere de 9 % față de trimestrul anterior.

Au fost depășite valorile anului precedent, în ciuda coronavirusului

 

Luând în considerare rezultatele trimestriale în comparație cu cele ale anului precedent, în ciuda valorilor din octombrie și noiembrie, în ultimul trimestru din 2020 au fost introduse mai multe mărfuri cu 53 % față de 2019. La fel ca în septembrie 2020, în octombrie a fost depășit, de exemplu, din nou pragul de 10 milioane de oferte de mărfuri introduse. Octombrie, noiembrie și decembrie au prezentat cele mai mari diferențe față de anul precedent din întregul an 2020. În cifre, în comparație pe trimestre cu 2019 s-au înregistrat următoarele: octombrie 43 %, noiembrie 47 % și decembrie 76% mai multe mărfuri introduse față de trimestrul corespondent din 2019.

 

Efecte de refacere, în ciuda volatilității

 

Imaginea generală a Barometrului de transport TIMOCOM indică pentru anul trecut o volatilitate ridicată, însoțită de efecte de refacere parțial semnificative. Un factor determinant în acest sens sunt diversele faze de lockdown din Europa. Un exemplu: Ofertele de mărfuri pentru transportat din Germania spre Franța au scăzut în aprilie cu 84 % și în mai cu 67 % față de 2019. După reducerea interdicțiilor stricte de ieșire din țară de la mijlocul lunii mai, în iunie cererea a înregistrat o creștere, care s-a concretizat la 16 % față de aceeași lună a anului precedent. În total numărul ofertelor de mărfuri introduse în 2020 a crescut cu 8 % față de 2019 – în ciuda variațiilor masive datorate pandemiei.

 

Decembrie a fost o lună puternică și în Germania

 

Tendința din Germania a urmat-o pe cea din Europa. În traficul intern au fost înregistrate din octombrie până în decembrie 2020 cu 9 % mai multe mărfuri introduse față de trimestrul anterior și cu 62 % mai multe decât în lunile corespunzătoare din 2019. În comparație cu luna precedentă, evoluția a fost după cum urmează: în octombrie -8 %, în noiembrie -38 % și în decembrie o creștere de 38 % față de luna anterioară. În trimestrul corespunzător din 2019, situația transporturilor interne din Germania a fost: în octombrie 53 %, în noiembrie 47 % și în decembrie o creștere de chiar 89 %. Luna decembrie, în mod normal mai slabă, a depășit chiar și  luna cea mai puternică a anului precedent (septembrie 2019) la totalul mărfurilor introduse cu aproape 1 %.

 

Unele țări se refac

 

Pandemia a avut un efect semnificativ și asupra relațiilor pe anumite țări redate de Barometrul de transport TIMOCOM. În general s-a păstrat tendința ca luna decembrie să încheie anul în forță. De remarcat aici au fost, de exemplu, importurile din Austria spre Germania, care în ultimul trimestru din 2020 au crescut în medie cu cca. 175 % față de ultimul trimestru al anului 2019 (octombrie 114 %, noiembrie 235 %, decembrie 175 %). O creștere puternică a fost înregistrată de Barometrul de transport și la ofertele de mărfuri din Italia spre Germania (octombrie 58 %, noiembrie 128 %, decembrie 139 %). Cauza presupusă sunt evenimentele drastice din decursul primului val al coronavirusului din Italia. În a doua jumătate a anului comerțul dintre Italia și Germania s-a refăcut. Ceea ce s-a pierdut în trimestrul al doilea s-a recuperat în restul anului.

 

România pe ultimul loc

 

Tendințele de refacere din ultimul trimestru al anului 2020 au fost mai puțin semnificative în România. Deși ofertele de mărfuri pentru transportat din Germania spre România au crescut în decembrie 2020, acestea nu au putut schimba tendința negativă generală. În detaliu, octombrie a însemnat -40 %, iar noiembrie: -42 % și decembrie -10 % față de aceleași luni ale anului precedent. O imagine similară este redată și de mărfurile din Polonia spre România. Aici tendința din decembrie a fost, spre deosebire de cea din Europa, negativă (octombrie -35 %, noiembrie -15 %, decembrie -32 %).

 

Cu ajutorul barometrului de transport, firma FreightTech TIMOCOM analizează din 2009, pentru 44 de țări europene, evoluția ofertelor și a cererilor de transport din Bursa de transporturi integrată în sistemul Smart Logistics System. Cei peste 130 000 de utilizatori generează zilnic până la 750 000 de oferte internaționale de capacități de transport și mărfuri pentru transportat. Sistemul îi ajută pe cei peste 45 000 de clienți TIMOCOM să-și atingă obiectivele logistice în mod inteligent, sigur şi simplu.

Mai multe informații despre TIMOCOM găsiți lawww.timocom.ro

Descărcare comunicat de presă
sus pe pagină